Manowar Sweden´s Forum

Let the discussion begin

Manowar Swedens Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Det nya albumet!

HEJ!




Jag vill bara säga att det nya albumet med Manowar som heter Warriors of the world är fan bra!




Skivan fanns i Digipack (limiterad) men jag hade inte råd med det så det fick bli en vanlig istället. Vid första lyssningen var jag lite skeptiskt men efter ytterligare genomlyssningar var i alla fall jag fast!




Hursomhellst så är covern på American Trilogy hur fucking bra som hellst. Hela plattan är faktiskt riktigt fräck om man bortser från "Swords in the wind" som låter lite väl mycket Ultima Thule för min smak, när man sjunger "we are sons of Odin" måste man fnissa lite!.




De tre sista låtarna är ganska lika varandra och jag tycker att det blir lite slätstruket med tre så aggresiva låtar på följd.




Sedan så imponerar återigen Eric Addams på skivans andra cover "Nessum Dorma". Det är inte konstigt att han har blivit rankad bland världens fem bästa sångare med bland annat Pavarotti!




Ett skitbra album som får en att längta till ett Sverigebesök! Kanske borde man åka till Danmark på Roskilde Festivalen den 29 Juni? Då kommer kungarna av metall att spela!




Hail and kill... för fan!




Björn "defender of the faith" Rydholm

Re: Det nya albumet!

Personligen lyssnar jag nästan enbart på de tre sista låtarna.


Samt första.


Nessum Dorma tycker jag inte har där att göra.


Bra dock att dom vågar testa nya grejer, därför accepterar jag den.


Bästa album är fortfarande "Into Glory Ride".


Hail and kill

Re: Re: Det nya albumet!

Tillägg:


Även Warriors of the world lyssnas på intensivt.


Detta gör nästan hela albumet.


Kan inte fatta den dåliga kritik den fick i tidningarna.


Å andra sidan skulle jag aldrig lyssna på de skivor som


får bra kritik.


Nix, bara MANOWAR och Brittney Spears