Welcome to old and new friends who are interested in discussing Cajun and other diatonic accordions, along with some occasional lagniappe....



CAJUN ACCORDION DISCUSSION GROUP

 

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Re: To J.L. Brunelle:

JL,

Do you know of any photos of these Quebecois boxes on the internet? You got me intrigued now.

Re: Re: Re: To J.L. Brunelle:

hey Brian,

Un petit apercu des accordeons du Quebec.

Salut, Claude.

Re: Re: Re: Re: To J.L. Brunelle:

Merci Claude, le premiere link il travaille pas pour moi.

Looking at the second link, it looks like Messervier builds his own bellows, or does he just tape his own? I wish I could look at one close up. Looks very similar to a Louisiana one in the pics.

Merci encore, c'est bien interessant.

Re: Re: Re: Re: Re: To J.L. Brunelle:

Brian ,si ca ne marche pas, fait une recherche sur Raynald Ouellet, click sur Melodeons review, with Melodeons.net et voila!, tu l'auras.

Salut.

Québécois builders

Salut J.L. I think we met in Halifax (you fly)?

Speaking of builders, I did meet a few at the Memramcook fest two weeks ago. Robert Boutet was there, Laurencio Beaudin, and a few other top players and builders. I too, was impressed by the quality of boxes displayed. Prices range between $2k - $2.5K Cdn. I still prefer the Cajun craftmanship.

Re: Québécois builders

Oh, mon doux Jesus,

C'est un peu comme si tu comparais les torchons et les serviettes .

L'amour te rends aveugle, mais cela, nous arrive ,a tous, de temps en temps, on oublie ses racines,son patrimoine, amoureux que nos sommes d'une nouvelle passion.

Mais tu est pardonne, car je suis aussi , comme tant d'autres avant toi, passe par la.

Enfin .

PS: Excuse l'absence des accents, quelque qu'ils soit , car je n'ait pas encre installe leur programme sur mon nouveau ordinateur.

Re: Re: Québécois builders

Hé, comme on dit, "Les goûts, ça se discute pas"... :-)

Re: Re: Re: Québécois builders

Re: Re: Re: Re: Québécois builders

Yes Maz, I fly,...... and you were gracious to spend some time with me last year. I hardly make it to Halifax. When I first met you my reportoire was minuscule, and I was hesitant to play for others. I'm still a shy, quiet sort but my reportoire is a bit more respectable now

Cheers,

JL

Re: Re: Re: Re: Re: Québécois builders

Salut, j'ai bien pensé que c'était toi JL. Laisse-moi savoir la prochaine fois que tu vols par ici.
Ciao...:-)



Jamey Hall's most excellent Cajun Accordion Music Theory

Brett's all new Cajun Accordion Music Theory for all keys!

LFR1.gif - 1092 Bytes The April 2011 Dewey Balfa Cajun & Creole Heritage Week

augusta.gif - 6841 Bytes

Listen to Some GREAT Music While You Surf the Net!!
The BEST Radio Station on the Planet!