Manowar Sweden´s Forum

Let the discussion begin

Manowar Swedens Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Warriors of the world united


Visst är det en sann Manowarlåt. Tung, mäktig och Eric´s röst är otrolig. Det jag trots allt saknar är ett riktigt gitarrsolo av Karl. Annars är låten klart godkänd.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Efter att ha läst en intervju med Karl Logan på Urkrafts hemsida (www.urkraft-webzine.net) fylls jag med hopp då gitarristen påpekar att den nya plattan skulle vara mer episk i motsats till Louder than hell som var mer av ett rockalbum.




Spänd av förväntatn stoppar jag in skivan i cd-spelaren och trycker på play. Manowar har äntligen, efter år av turnerande, äntligen gett sig in i studion igen!




Warriors of the world united är en låt i samma stil som Wheels of fire och Return of the warlord. Ljudbilden är lik det föregående albumet "Louder than hell". De som gillade det albumet kommer med all säkerhet tycka om det nya alstret.




Själv är jag kanske inte så begeistrad, av de rykten jag hört trodde jag att det nya materialet skulle vara en tillbakagång till 80-talet med album som Battlehymn eller Sign of the hammer.




Trots denna lilla besvikelse så är ändå singeln bra. Det är ju MANOWAR! Efter andra lyssningen sitter man där och sjunger med.




På en rysk sida läste jag en recension av hela albumet, de ansåg att Warriors of the world inte tillhörde de starkare låtarna. De kan nog ha rätt men ändå tycker jag att WOW är en schysst dänga och en given livehit. Trots att jag varit lite negativ vill jag säga att Singeln är klart godkänd och jag tror att albumet kommer vara ännu bättre.!